Astfel, Facebook a depășit companii vechi din domeniul tehnologiei, cum ar fi IBM, Intel și Oracle. Totodată, rețeaua socială a întrecut Coca Cola, Toyota sau Bank of America, în urma creșterii valorii acțiunilor cu 0,8% luni.
La mai puțin de doi ani și jumătate de la listarea pe bursă din februarie 2012, capitalizarea de piață a Facebook a ajuns la 200,9 miliarde de dolari, adică jumătate din valoarea competitorului Google din prezent, 400,4 miliarde de dolari.
Prin comparație, capitalizarea Google a atins nivelul de 200 de miliarde de dolari în octombrie 2007, după oferta publică inițială din 2004, dar a scăzut rapid, odată cu întreaga piață, în 2008. În decembrie 2009, Google a depășit din nou pragul de 200 de miliarde de dolari, iar din 2012 până în prezent, valoarea companiei a crescut cu peste 75%.
Cele două companii concurează pe piața publicității online și luptă pentru supremația pe internet prin aplicațiile și serviciile oferite.
Nivelul record al capitalizării Facebook a fost înregistrat după ce compania a anunțat că serviciul video pe care îl oferă utilizatorilor este tot mai accesat, ceea ce deschide calea către o nouă formă de publicitate contra cost, care ar crește veniturile companiei.
Compania deținută de Mark Zuckerberg a cheltuit miliarde de dolari pentru a cumpăra start-up-urile care amenințau poziția Facebook în social media, inclusiv Instagram și WhatsApp Messenger.
Strategia companiei de a despărți aplicația mobilă Facebook în mai multe aplicații a atras investitorii, deși a nemulțumit mai mulți utilizatori, care au contestat decizia Facebook de a separa chat-ul de aplicația principală.